Professora del taller de nadons i famílies
GEMMA BAÑOS
BIO
Educadora infantil, grau professional de piano i musicoterapeuta especialitzada en Musicoteràpia prenatal segons el mètode Musicoteràpia Focal Obstètrica de Gabriel F.Federico, facilitadora de Cant prenatal segons el mètode ML Aucher. Formada en Pedagogia musical en la primera infància (0 a 3 anys) amb cursos de formació especialitzats (Dàmaris Gelabert, E.Gordon...). Des de 2006 treballa com a especialista de música per a nadons en escoles bressol, escoles de música i espais de criança a Catalunya i Balears. El 2012 crea el seu projecte “Embaràs i part musical” on acompanya a través de la musicoteràpia a les mares embarassades i els nadons encara dins la panxa. Crea i co-dirigeix el taller musical per a embarassades “Abans de néixer al Palau” i participa en els tallers-espectacle dirigits a nadons “Bim bom, nadons al Palau” i “Zig zag, passets al Palau” del Palau de la Música Catalana des de 2012. Recentment publica el seu primer disc de cançons per a nadojns, juntament amb Marta Canellas, “Cançons Menudes” de l’editorial Bellaterra Música, que presenten actualment en forma d'espectacle participatiu.
Professora del taller de nadons i famílies
MERITXELL BALADA
BIO
Ballarina i pedagoga. Graduada en l'especialitat de Dansa Contemporània per l'institut del Teatre, graduada en Rítmica Dalcroze al Conservatori de Bellaterra. Llicenciada en Pedagogia de la Dansa al Conservatori Superior de dansa. Màster en formació del professorat amb l'objectiu d'aprofitar tots els beneficis del moviment i l'expressió corporal en l'àmbit educatiu com a eina d'aprenentatge.
Actualment, i des de fa 16 anys, forma part de l'Escola Municipal de les Arts com a professora en l'especialitat de moviment i els laboratoris de 0 a 3 anys. És també professora del Postgrau en MCM al Musical de Bellaterra. Compagina la docència i la formació a professorat amb projectes artístics relacionats amb l'àmbit educatiu i social.
Recentment, s'ha especialitzat en la realització de laboratoris familiars per a 0-3 anys així com en la formació per a educadores d'escola bressol orientades al moviment i l'expressió corporal.
Professora del taller de nadons i famílies
MERCÈ REDORTA
BIO
Musicoterapeuta, psicopedagoga i pedagoga musical.
Musicoterapeuta formada a l'ESMUC, i certificada com a NICU-MT per la Florida State University College of Music. Actualment és musicoterapeuta a Nexe Fundació amb infants de 6 mesos a 6 anys amb pluridiscapacitat i a l'Hospital Germans Trias i Pujol com a musicoterapeuta a la Unitat de Neonatologia.
També treballa com a professora de flauta travessera, cant coral i música en família a l’escola de música de Navàs des de fa anys. Ha treballat anteriorment a Singular, Música i Alzheimer amb persones grans amb deteriorament cognitiu, així com en un centre de salut mental tant amb infants com adults i ha estat vinculada sempre en entorns d'estimulació primerenca.
Professora de la formació i taller de nadons i famílies
ELI PUJOL
BIO
Eli Pujol Mayans és pianista, pedagoga, psicopedagoga i musicoterapeuta. Graduada a Pedagogia per l'Escola Superior de Música de Catalunya; a Musicoteràpia per les universitats Pompeu Fabra i Ramon Llull; ia Psicopedagogia per la Universitat Oberta de Catalunya.
Va ampliar la seva formació als Estats Units, al Gordon Institute for Music Learning, interessant-se per la Music Learning Theory d'Edwin Gordon, obtenint les certificacions a Early Childhood Music i a Elementary General Music.
Actualment imparteix docència musical al departament de Didàctica de les Arts i les Ciències de la Universitat de Vic. A l'Escola de Música i Conservatori de Vic combina tasques de gestió amb la docència, treballant amb alumnat d'entre 0 i 14 anys. Des de la seva fundació el 2015 és subdirectora i professora formadora de l'Institut Gordon d'Educació Musical a Catalunya i a Espanya.
Artista convidat al taller d‘infants
PAU ELIAS
BIO
Músic especialitzat en pedagogia del llenguatge i educació musical.
Titulat Superior de Música al Musikene de Sant Sebastià, és professor de música i d’educació musical a diferents escoles i, entre d’altres llocs, ha treballat al Conservatori de Reus. El projecte Aquafonia va néixer el 2014 després de la seva participació en la confecció del concert pedagògic Los sonidos del agua. ¿Cómo suena el agua en la música? en col·laboració amb la Bilbao Orkesta Sinfonikoa. Actalment, compagina la feina d’Aquafonia sent el pianista de l’espectacle familiar La Faula de l’Esquirol, de la Companyia de Comediants La Baldufa i de Zum-Zum Teatre amb la producció, Soc una Nou.
Professora del taller de veu
KAROL GREEN
BIO
Karol Green, cantant sud-africana instal·lada a Catalunya, on ha establert una presència vibrant a través del seu treball en diversos projectes musicals. Dotada d'una innata habilitat per dirigir, Karol actualment lidera dues corals: Karol Green & Sol Kwaya i Gospelians de Girona. El seu àlbum en solitari, Gaia, no només explora la seva profunda connexió amb la música, sinó que també temes universals com l'amor i la connexió humana.
La seva naturalesa participativa es va manifestar amb la creació de la primera jam de gospel coneguda com a The Gospel Jam, un espai que va sorgir per compartir la passió per aquest estil musical amb altres amants de la música. A més, durant els temps difícils del confinament del 2020, Karol va respondre amb creativitat llançant la coral virtual In This Together Choir, una plataforma que va unir a persones de tot el món mitjançant la música i la solidaritat.
Més enllà de la seva pròpia carrera musical, Karol també ha col·laborat en projectes artístics per a públics més joves. Formant part de l'equip artístic de la Companyia Ninnus, ha ofert concerts familiars especialment dissenyats per a nadons, demostrant la seva versatilitat i el seu compromís amb l'art com a mitjà de connexió humana.
Amb una actitud de sempre aprendre i explorar noves fronteres musicals, Karol Green segueix inspirant i connectant a través de la seva música, demostrant que l'art pot ser una força poderosa per a la unitat i la transformació personal.
Artista convidada al taller d‘infants
ADA CUSIDÓ
BIO
Em dic Ada Cusidó, ja fa molts anys em vaig llicenciar en Art dramàtic a l'Institut del Teatre i des de sempre m'ha agradat explicar històries. Abans ho feia des dels escenaris i ara...ho faig tenint els infants molt a prop meu, a les aules o a la falda! Les històries que explico sovint son inventades per mi o algunes per algú altre, però sempre des del joc i la posada en escena amb algun element senzill que m'acompanya; a part de la veu i el gest, que no me'ls puc treure de sobre. Xerro molt però no sempre m'explico. M'agrada cantar, mirar els infants, inventar, capgirar...Tinc un jardí ple de flors que no sempre llueixen, tinc una cuina que sempre treu fum i una bicicleta que pedala.
A part de fer d’actriu en diferents muntatges, alguns de titelles i objectes, he participat en diversos projectes de plans de lectura com Nascuts per llegir, els Tovets de Tantàgora, he gravat audio guies per infants (Museu d’història de la ciutat), he locutat algun recull de contes populars (Cruïllla), faig foment lector, i sobretot invento històries que després explico. I a més, faig formacions a la Universitat i arreu.
Professora del taller d‘infants
NEUS PLANA
BIO
És intèrpret de la flauta travessera per l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) així com percussionista corporal formada en l’àmbit nacional (mètode SSM) i internacional (IBMF Paris 2016, IBMmF Athens 2017, Body Rhythm Hamburg 2018, 2019 i 2021).
Interessada a conèixer el món de la improvisació, ha cursat el postgrau de la formació del professorat de la metodologia IEM (Institut d'Educació Musical) al Conservatori Superior de Música del Liceu, així com s'ha interessat per les músiques karnàtiques, pel jazz fent formació al Taller de Músics de Barcelona i pel flamenc cursant els estudis de màster flamenc a l’Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC). Llicenciada en Psicologia per la Universitat Rovira i Virgili (URV), creu en la música en l'àmbit holístic on interpretació, pedagogia i teràpia formen un tot.
Els grups amb els quals ha treballat són el Quintet de vent Mon Art, la banda de percussió corporal SSM Big Hand, l’espectacle de música i dansa La Gran Fuga i el duet de flauta travessera, percussió corporal i guitarra Naisa duo. Actualment, treballa amb Con - fusión Project, un quartet que fusiona el flamenc i el jazz a través de la flauta travessera, el piano, el baix elèctric i la percussió. A més a més, col·labora en diversos grups de música de cambra així com és formadora de percussió corporal.
Professora del taller d‘infants i coordinació
AINA PLANS
BIO
Nascuda a Artés i resident a Berlín des de l’any 2016, estudia Pedagogia de la Música i el Moviment a la Universität der Künste de Berlín, on treballa com a mentora d’estudiants estrangers i també de suport tècnic al departament de Musikpädagogik. Al març de 2020 és premiada amb la Deutschlandstipendium, beca otorgada pel Ministeri d’Educació i Investigació alemany. Actualment combina la tasca docent amb projectes pedagògics centrats en el multilingüisme d’una banda i en la performance multidisciplinar de l’altra. Ha realitzat diferents cursos de formació musical a l’Institut Jaques-Dalcroze de Ginebra, a l’associació Orff-Schulwerk de Finlàndia i es va graduar en Rítmica Dalcroze al Conservatori de Bellaterra l’any 2015.
Pedagoga de la Música i el Moviment. Estudia el Bachelor de Rítmica Dalcroze a El Musical de Bellaterra, el Bachelor en Rítmica a la Universitat de les Arts de Berlín i s’inicia amb la certificació MLT de E.Gordon, dedicada a l’aprenentatge musical a la primera infància a l’IGEME.
PROFESSORA assistent DEL TALLER de MÚSICA per A INFANTS
SÍLVIA CONSEGAL
BIO
Sílvia Consegal Ventosa, graduada en Pedagogia a l’Escola Superior de Música de Catalunya, realitza el postgrau en Música, Creativitat i Moviment a la Universitat Ramon Llull. Està cursant l’Orff Certification Program a San Francisco (Califòrnia) i és membre d’Orff Catalunya. Actualment treballa a Xamfrà (Centre de música i arts escèniques per la inclusió social al Raval, Barcelona) i a l’Escola Municipal de Música de Mataró com a professora de música i moviment, música amb nadons, i alhora també com professora de clarinet, llenguatge musical i orquestra. Participant i col·laboradora dels TeMA des dels seus inicis.
Professor del taller d‘infants i PROFESSOR DE CELLO DE L’ESTADA DE JAZZ i música MODERNA
QUICO PUGÈS
BIO
Violoncel·lista i pedagog format a l’ESMUC. És professor d’improvisació i/o acompanyament a l’ESMUC, col·labora a l’assignatura de didàctica de l’instrument, així com en el postgrau d’arts escènciques i integració social i el màster de musicoteràpia de la mateix escola. Ha participat en projectes de creació musical amb persones amb diversitat funcional, treballa com a professor de violoncel a Soraluzeko musika eskola. És l’autor del CD i llibre «Tangram, violoncel a peces» per la comprensió del cello des de perspectives diferents de la música clàssica. com a intèrpet, ha estat membre del Brossa quartet de corda des de l’any 2010 fins al 2017 i a l’espectacle “Somnis de sorra” de la Companyia Ytuquepintas.
PROFESSORA DE CANT DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
MARTA GARRETT
BIO
Marta Garrett és cantant de jazz, compositora, professora, i música de sessió, nascuda a Lisboa l'any 1994.
Des del 2012 actua professionalment a l'escena de Jazz europea; amb 23 anys va concloure l’European Jazz Master’s Program, que la va portar a les capitals europees Amsterdam, Berlín i Copenhaguen, i després va ser cantant resident en una sala de concerts a Tòquio per quatre mesos.
A part de ser músic de sessió de la plataforma Musiversal des del 2020 i de seguir amb alguns projectes a Lisboa com Canções de Ilha Deserta i Just in Trio, al 2021 es va tres lladre a Barcelona on dona clases a la Superior del Taller de Músics i fa concerts regularment amb The Bop Collective, a The Gramophone Allstars Big Band, Extraño Weys i petits formats de jazz i música brasilera com Marta Garrett & Andreu Zaragoza i Água-Viva. Aquest Octubre 2024 publicará el seu primer disc d'originals "Un A Un", produit per Leo Aldrey, amb la discogràfica Say It Loud.
PROFESSORA DE VIOLONCEL DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
QUERALT GIRALT
BIO
Queralt Giralt Soler, violoncel·lista, compositora i educadora musical, aporta un enfocament fresc i creatiu a la interpretació del violoncel, fusionant-ho de manera innovadora amb la seva veu. Després de graduar-se en pedagogia del violoncel a l'ESMUC, ha continuat els seus estudis al Berklee College of Music (Boston), on actualment cursa el diploma en Interpretació i teoria del Jazz gràcies a guanyar una beca full tuition (Berklee World Tour).
Amb una preparació sòlida, ha explorat diversos estils musicals i ha col·laborat amb figures reconegudes com Kenny Barron, Kenny Werner, Joe Lovano i Darol Anger. A més, és part de l'Institut Jazz and Gender Justice dirigit per Terry Line Carrington, on estudia sota el mentoratge de Linda May Han Oh. Durant els seus estudis, ha consolidat la seva carrera actuant arreu d'Estats Units i Espanya i compartint els seus coneixements, connectant cultures i estils sense limitar-se a etiquetes.
PROFESSORA DE TROMPETA DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
ALBA CARETA
BIO
Alba Careta, trompetista i cantant de jazz nascuda a Avinyó l’any 1995. Torna a Catalunya amb el Màster en Trompeta Jazz del prestigiós Conservatorium van Àmsterdam (Països Baixos) després d’haver passat pel Koninklijk Conservatorium de l’Haia i l’ESMuC de Barcelona. Recentment galardonada amb el Premi Jove Talent del Jazz per l'Associació deJazz i Música Moderna (AMJM), el Premi Alícia al Talent Emergent per l'Academia Catalana de la Música, el Premi Arc a Millor Gira de Jazz per Teia i Premi Enderrock 2024 per Millor Disc Revelació de Jazz segons la crítica per Teia.
Actualment presenta dos àlbums com a líder: Teia d’Alba Careta Group i Udolç d’Alba Careta i Henrio, combinant amb la seva faceta d’intèrpret com a “sidewoman” a altres projectes com a Crui de l’OMAC, Aportar Bellesa al Món d’Anna Roig, Rodrigo Laviña i el seu combo d’Extraño Weys, Ulls Clucs... entre molts altres.
PROFESSOR DE TROMPETA DE L’ESTADA DE JAZZ i música MODERNA
CESC BADIA
BIO
Cesc Badia neix a Calders l’any 2001. Des de ben petit està en contacte amb la música a casa seva, on els seus pares li transmeten aquesta passió. Als 7 anys comença a estudiar trompeta amb Joan Fons i es gradua en grau professional al Conservatori de Manresa amb el mestre Joan Arnau, sent seleccionat per participar en dues edicions dels Joves talents del Conservatori. Durant aquests anys Jordi González i Joan-Pau Chaves l’introdueixen al jazz i la música moderna. Paral·lelament, rep classes d’improvisació amb Llibert Fortuny des dels 13 anys, i l’any 2019 entra a l’ESMuC per cursar l’especialitat d’Interpretació de Trompeta Música Moderna, on ha estudiat amb Matthew Simon, Joan Mar Sauqué i Mireia Farrés.
També ha rebut classes d’ Ernesto Aurignac, Chris Cheek, Voro García, Peter Bernstein, Òscar Latorre, Perico Sambeat, Kenny Rampton, Micah Thomas o Kweku Sumbry, entre d’altres. És membre de diverses formacions musicals i ha participat en diversos festivals de jazz com el Festival de Jazz de Mallorca 2022, el festival Voll Damm BCN 2023, el festival Agora Basel o el festival OffbeatJazz 2024.
Actualment està estudiant al FHNW Jazzcampus a Basilea amb professors com Jeff Ballard, Lionel Loueke, Matthieu Michel, Jason Palmer o Guillermo Klein.
PROFESSORA DE TROMBÓ DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
ALBA PUJALS
BIO
Recent tornada de Nova York on ha cursat els seus estudis de jazz a la Juilliard School sota la direcció de Wynton Marsalis. Lidera projectes de diverses formacions com Alba Pujals Quintet o Two Slides: format per la característica de ser un quintet amb dos trombons. Ha actuat a sales reconegudes arreu del món com Dizzy’s Club NYC, Rose Theater (Lincoln Center NY), Bimhuis (NL), North Sea Jazz Festival (NL), Concertgebouwn (NL), Grachtenfestival (NL), Palau de la Música (CAT), L’Auditori (CAT), Festival Jazz de Terrassa (CAT) entre altres. Compartint escenari amb músics de gran trajectòria com Wynton Marsalis, Joshua Redman, Dick Oatts, Perico Sambeat, Carles Benavent…
DIRECTOR DE LA BIG BAND DELS TeMA DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
DANI LÓPEZ
BIO
Dani López (Olot 1994) és compositor i multiinstrumentista.
Des de molt jove que toca diferents instruments i que escriu música per a diverses bandes. Gràcies a això, ha assolit una gran experiència en estils musicals variats, com ara folk, jazz, música clàssica i contemporània, i alhora, aquesta experiència també li ha ensenyat com de rica pot arribar a ser la música.
El 2016 es gradua en saxo clàssic i dos anys més tard, es gradua en composició, ambdós al Conservatori Superior de Música del Liceu. Ha rebut classes dels reconeguts compositors Benet Casablancas i Benjamin Davies, i dels saxofonistes Albert Julià i David Salleras. Durant els seus estudis va ser guardonat amb la beca Ferrer-Salat i amb el premi final de carrera del departament de composició del Conservatori Superior de Música del Liceu 2018.
Ha escrit diverses peces de música de cambra, una peça per orquestra de cambra i un concert per saxo, orquestra de corda, piano i percussió, que ha estat interpretat a Espanya, Portugal i Mèxic. Com a saxofonista, ha guanyat concursos tant de solista com de músic de cambra, com ara Ecoparque de Trasmiera (2014) i Arjau Música catalana XX-XXI (2013), aquest últim, tocant una peça pròpia.
Dani López treballa com a músic “freelance”, formant part de diferents projectes, com ara Magalí Sare, El Pot Petit, Cia. Holoqué (La Caixeta) i Hop al Metro. Recentment ha produït els discos 10 Anys – El Pot Petit (Premi Enderrock 2019 Millor disc de música familiar) i Praxinoscopi – Criatures (Premi Enderrock 2019 Millor disc de folk). En aquests discos ha fet gairebé tots els arranjaments, gravat diversos instruments i escrit dues cançons originals (Praxinoscopi). El seu últim projecte, i també el més personal, és Dani López Quartet. Aquí, podem trobar el seu treball propi més sincer com a compositor, productor i músic.
PROFESSORA DE SAXO DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
EVA FERNÁNDEZ
BIO
Eva Fernández va començar a tocar el saxo al 2001 amb Joan Chamorro com a professor, durant el seu període d’aprenentatge de la mà de Chamorro, va començar a cantar i va ser solista fins al 2016 a formacions com: “”Sant Andreu Jazz Band”” o “”La màgia de la veu””, amb qui va enregistrar diversos treballs discogràfics i
va tenir oportunitat de col·laborar amb músics molt reconeguts.
Al 2017, en finalitzar els seus estudis superiors d’interpretació de saxo jazz, es va submergir en el procés de creació de les seves pròpies cançons, procés compromès amb la recerca del discurs propi que segueix teixint i treballant de forma continuada.
Així va néixer el que considera el seu primer disc propi “”Yo pregunto”” (2018)
Actualment treballa en la gravació del seu proper àlbum on, a part d’escriure la música, s’estrena com a lletrista. Inspirada per la idea d’enviar-se un missatge a ella mateixa de nena, escriu de forma simple i visual sobre tot allò que creu anar aprenent.
PROFESSORA DE SAXO DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
AINA LÓPEZ PLA
BIO
Aina López Pla neix a Manresa i comença a estudiar música al conservatori de la mateixa ciutat. S’endinsa al món del jazz al cap d’un temps quan també descobreix la seva passió per cantar. L'any 2020 comença la carrera de saxo jazz a l'Escola Superior de Música de Catalunya (ESMUC) i paral·lelament als estudis superiors, combina la seva formació a Cromàtic, centre educatiu del saxofonista Llibert Fortuny i amb qui actualment presenta la Beat Band amb la presència a la bateria de Gergo Borlai. Ha participat en projectes de diversos estils musicals com Las Migas, Extraño Weys i Hip Horns i en d’altres projectes amb músics reconeguts com Perico Sambeat, Joan Albert Amargós o Carles Benavent. Ha tocat en festivals i sales emblemàtiques de Barcelona com el Primavera Sound, el Jamboree i Razzmatazz. Actualment presenta el seu projecte personal, AINA & ERIC, una proposta artística en format de duo que combina el jazz, el pop i el gospel.
PROFESSOR DE SAXO DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
PAU JORBA
BIO
En Pau neix a Manresa l’any 2000, i cursa els primers estudis musicals a l’Escola Municipal de Música d’Artés. Conclou l’ensenyament professional al Conservatori Municipal de Música de Manresa i paral·lelament comença a estudiar al centre Cromàtic (by Llibert Fortuny) amb 17 anys. El Llibert esdevé el primer professor de saxo jazz, i el seu mentor.
Al 2019 el Pau comença els seus estudis a l'ESMUC sota la tutela de professors com Eladio Reinon, David Xirgu, Gary Willis o Lluc Casares, i es gradua el 2023 amb la beca per mèrits d'excel·lència de la Fundació Anna Riera. Al mateix temps és acceptat a The New School de Nova York, on estudia amb professors com Reggie Workman, Buster Williams, Allison Miller, Immanuel Wilkins o Joel Ross, entre altres.
Els estudis del Pau a Estats Units han estat recolzats per la Fundación Latin Grammy, la Associació AIE i la Fundació Anna Riera. Actualment el Pau resideix a Nova York, i manté fortes connexions amb l'escena musical catalana, col·laborant amb diversos artistes i estrenant projectes a Catalunya.
PROFESSOR DE GUITARRA DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
SEBASTIÀ GRIS
BIO
Manacor 1994, comença a interessar-se per la música als 13 anys però no és fins als 19 que es trasllada a Barcelona per començar els estudis reglats en interpretació. Allà és on coneix a la gran majoria de músics amb qui treballa actualment, amb menció especial de Magalí Sare, amb la qual han guanyat el concurs de JJMM de Jazz i Música Moderna a Espanya i el SUNS Europe a Itàlia, i amb qui enregistrà el treball A boy and a girl (Microscopi 2020) que actualment estan presentant arreu de la península i a l’estranger.
PROFESSOR DE GUITARRA DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
SANTI CARETA
BIO
Guitarrista, compositor i productor. El seu llenguatge creua les fronteres del jazz, el pop-rock o la música experimental, connecta móns com la clàssica o l’electrònica i sovint es troba cantant seves propies cançons.
Forma part de grups com Astrio, Rodrigo Laviña y su combo (Extraño Weys), Celeste canta Chavela, UDOLÇ / Alba Careta i Henrio, entre altres... El 2016 presenta el projecte més personal com a cantautor Els Ocells i l'Stereo i actualment estrena A milers de somnis de distància. Compta amb una extensa discografia tant en el món del jazz com en pop- rock, i ha participat en formacions com Nonitz amb Lee Konitz, Maria Schneider Esmuc Big Band, Orquestra Simfònica del Vallès, Joana Gomila/Folk Souvenir, Maria Rodés, Magalí Sare, Beth, Marc Parrot, Anna Ferrer, Judit Neddermann, Lu Rois, Karol Green, Bruno Oro, Sergi Sirvent/9Muses amb Sílvia Pérez Cruz, Celeste canta Machín, Ian Sala, Meritxell Gené, Sílvia Comes, Bindu, Marcel Casellas, Núria Graham, Brams, At Versaris...
Destaquen produccions realitzades com: UDOLÇ (Càntut) d’Alba Careta i Henrio, Tost i Mont Cau d’Arnau Obiols, Microcosmos de Lu Rois, Haiku Love de Tracy Sirés, la creació de la música de l’espectacle de dansa COSSOC o el curtmetratge Cua de Sirena. La direcció musical de Sonets de Joguina per l’Auditori de Barcelona o el projecte músico-pedagògic Els Tallers Musicals d’Avinyó, entre altres.
Durant els últims anys ha actuat a molts dels clubs i festivals del país i ha participat en diverses gires per França, Anglaterra, Alemanya, Noruega, Rússia, Xina, Suècia, Àustria, Marroc... Estudis superiors a l’ESMuC. L’any 2004 estudia a Nova York gràcies a una beca concedida per la Generalitat de Catalunya.
www.santicareta.com
PROFESSOR DE PIANO DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
ROGER MAS
BIO
Amb ja 8 discos sota el seu nom, Roger Mas és pianista dels projectes actuals de Carles Benavent, Ana Carla Maza, Marc Ayza, Víctor de Diego, Giulia Valle, Underpool 5.2 i Nadia Basurto. És professor de piano jazz a Musikene (Centro Superior de Música d’Euskadi), professor de piano jazz al Conservatori Superior del Liceu i coordinador del Begues Jazz Camp.
L’ AMJM li ha otorgat el Premi a Músic de l’Any i també el Premi Disc de l’Any. També ha estat Cap de Departament de Jazz i MM tres anys al Conservatori del Liceu.
Formació: Grau Superior en Jazz i MM a l’Esmuc, Diplomat en Magisteri Musical a la RLL, Diplomat per l’Incanop en Jazz i MM havent completat els estudis al Taller de Músics (previ a l’existència del Grau Superior) i Grau Elemental al Conservatori Municipal de Barcelona.
PROFESSOR DE PIANO de l’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
XAVI TORRES
BIO
Tarragona (Tarragona) – 20 de juny de 1991. El pianista Xavi Torres és un dels músics més destacats i amb més projecció del panorama jazzístic nacional. Viu actualment a Amsterdam, on ja ha tingut l’oportunitat de tocar, retroalimentar-se i col·laborar amb grans músics de la talla de Dick Oatts, Terell Stafford, Nir Felder (gravant per a la televisió pública holandesa), Ben van Gelder, Reinier Baas, Tineke Postma, Raynald Colom, Horacio Fumero o Jasper Blom.
Va començar a tocar el piano gràcies a la seva germana gran i, aviat, hi va trobar una eina per expressar-se honestament, alhora que un refugi on amagar-se del món exterior. Al cap d’uns anys, va finalitzar els estudis de grau mitjà al Conservatori de Tarragona, on obtingué el premi d’honor en el grau professional de piano clàssic i també el títol de percussió.
Tot i els estudis clàssics, l’atracció pel jazz i la música improvisada el van portar a cursar els estudis de grau superior de piano jazz a l’ESMuC, on va rebre matrícules d’honor estudiant amb professors com Lluís Vidal, Albert Bover i Joan Díaz. Un cop a la capital Holandesa, ha finalitzat el Màster de Jazz i la Llicenciatura de Clàssic al Conservatorium van Amsterdam, un dels més prestigiosos del món, estudiant amb David Kuyken i Harmen Fraanje, entre d’altres
Entre d’altres, lidera el seu propi grup, Xavi Torres Trio, que recentment ha estat premiat com a «Millor Grup de l’any 2015» per l’associació de músics de jazz i música moderna de Catalunya (AMJM), també va ser finalista com a millor disc i millor compositor. Aquest juny ha guanyat la competició més prestigiosa d’holanda, la «Dutch Jazz Competition 2016», on el jurat va establir que: «Han tingut una superioritat lírica, tècnica i rítmica, amb un enorme potencial, energia i interplay. Harmònicament sona molt interessant, amb moments de molta diversió. Una història musical apassionant i sorprenent».
El març de 2015 va guanyar també el concurs «Keep An Eye International Jazz Award». L’any anterior ja va guanyar el premi com a millor solista en la mateixa competició.
Ha gravat més de 20 Cds amb diferents projectes com Lluc Casares Red grup, BvR Flamenco BigBand, Verd i Blau, Vuma Ian Levin… El seu primer disc com a líder és ¨Skyline¨, amb el Xavi Torres Trio (Vic Moliner, contrabaix; Joan Terol, bateria), gràcies a la discogràfica Seed Music Records i el productor Joan Díaz, que ha tingut una gran recepció per part de la crítica i del públic tant a l’estat espanyol com a Holanda i altres països europeus. El març de 2014, el trio va rebre un encàrrec especial del Festival de Dixieland de Tarragona per realitzar un concert juntament amb dos dels saxofonistes més importants del país, Perico Sambeat i Llibert Fortuny.
Ha tocat com a solista a la sala 1 de l’Auditori de Barcelona amb l’orquestra de l’ESMuC i sota la direcció de Lluís Vidal. L’any anterior va tocar, també com a solista, amb la Cobla Sant Jordi, estrenant una obra de Jordi Feliu. Ha rebut diferents beques artístiques, com són la beca Anna Riera, beca de la Generalitat de Catalunya per a estudiar artístics a l’exterior i el Jacques Vonk Fonds holandesa.
En aquests anys ha tocat en 3 continents en països com EEUU, Sud-àfrica, Espanya, Holanda, Alemanya, Itàlia, Marroc o Andorra i festivals com el North Sea Jazz Fest, Gracthen Festival, Grahamstown Jazz Festival, Bimhuis, Amsterdam JazzFest, Siena Jazz Festival, Orbit, Jamboree, Bogui Madrid, Bilbaina, Jazz in Mallorca…
Ha rebut classes o masterclass de músics referents com Fred Hersch, Ambrose Akinmusire, Mark Turner, Miguel Zenon, Avishai Cohen i Maria Schneider, i ha treballat com ha substitut de professor de piano al Conservatori d’Amsterdam, i pianista acompanyant a l’ESMuC i ha sigut professor al seminari de Grahamstown 2015, Sud-àfrica.
PROFESSOR DE CONTRABAIX DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
MANEL FORTIÀ
BIO
Després d’una temporada a NYC, el contrabaixista cassanenc Manel Fortià s’ha establert com una nova veu dins l’escena europea. El seu sentit melòdic, precisió rítmica i creativitat l’han convertit en un dels músics més singulars i originals de la nova generació i li ha permès actuar amb músics de la talla de Dave Liebman, Chris Cheek, Arturo O’Farrill, Chano Dominguez… en alguns dels més prestigiosos festivals i clubs de jazz del planeta. Entre els últims àlbums com a líder trobem: -“Despertar” (Premi Enderrock 2023, Premi Núvol 2022…), on interpreta composicions pròpies inspirades en Nova York amb el seu nou trio europeu format pel pianista balear Marco Mezquida i el bateria francès Raphael Pannier. -“Arrels” (10 millors discs de jazz de 2021 segons Enderrock, finalista al 7Virtual Jazz Contest 2022...), l’enregistrament debut del seu nou projecte de free-flamenc-jazz “Libérica”, juntament amb el multipremiat cantaor i saxofonista Antonio Lizana. -“re-TORNAR” (2023) del popular duet amb Magalí Sare, on exploren el folklore iberoamericà des d’una nova prespectiva fresca i original. A més a més ha aparegut en més de 60 discos com a colíder i com a sideman, inclosos “Estándares” (2022) amb el Grammy-Awarded pianista Chano Domínguez & Antonio Lizana, “Tornaviaje” (2022) de Gonzalo Del Val Quartet, amb Raynald Colom i Romain Pilon, “Buleria Brooklyniana” (2018) amb el trio Marquès/Fortià/Pannier i “My Old Flame” (2015) a duo amb Marco Mezquida.
PROFESSOR DE BAIX I CONTRABAIX DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
ANIOL TORRENTS
BIO
L'Aniol Torrents és nascut i criat a Vic l'any 2002, Catalunya. El seu interès per la música comença amb 7 anys tocant el baix elèctric a l'Escola de Música de Vic i no ha deixat de desenvolupar-se i expandir-se des de llavors. Amb 14 anys forma el seu primer grup de jazz fusió, "BUG" experimentant amb composicions pròpies amb influències llatines i de jazz contemporani. Dos anys després graben el seu primer àlbum "On està el centre?" i han tocat a múltiples sales de Barcelona, Vic, Manresa, entre altres ciutats de Catalunya. Ha rebut classes de baixistes/contrabaixistes com David Mengual, Manel Fortià i Carles Benavent. L'any 2020 comença els seus estudis professionals en jazz al Conservatorium van Amsterdam, on ha pogut estudiar amb baixistes internationals com Jeroen Vierdag, Theo de Jong i Dominique di Piazza. Durant la seva estada a Amsterdam, ha participat en projectes com Jong Metropole o Jazz Focus Big Band, i s'ha ficat en varies escenes d'estils diversos que li han permès créixer i expandir-se com a baixista, contrabaixista i músic en general.
PROFESSOR DE BATERIA DE L’ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
JOSEP CORDOBÉS
BIO
Començà a tocar la bateria de ben petit i ràpidament s’involucrà amb el llenguatge de jazz dins de les big bands. Gravant, tocant i viatjant amb big bands com la «Big Bom Band» o la «OJO Taller de Músics» Graduat a l’ESMuC i tornat de Suïssa on ha viscut durant més de dos anys cursant estudis de màster en composició, producció i interpretació per la FHNW JazzCampus de Basilea. Als seus 30 anys ha tingut l’oportunitat de tocar i aprendre de figures com Jeff Ballard, Malcolm Braff, Mark Turner, Guillermo Klein o Ambrose Akinmusire entre d’altres. OldFolks és el nom del projecte que lidera i intenta treure a passejar quan les condicions ho permeten. Al novembre del 2022 va veure la llum el primer EP titulat TotsElsMals.
PROFESSOR de BATERIA DE L'ESTADA DE JAZZ I MÚSICA MODERNA
ARTUR PONSÀ
BIO
Bateria i percussionista, nascut a Barcelona el 1998. Es comença formant amb els estudis de Grau Professional de música clàssica al Conservatori Municipal de Música de Barcelona, en l’especialitat de percussió i piano clàssics, de la mà dels professors Santi Molas i Mercè Molero. Després de graduar-se, és becat per la Fundació Ferrer-Salat per estudiar els 4 anys de Grau Superior al Conservatori Superior de Música del Liceu, en l’especialitat de bateria Jazz i Música Moderna. Allà estudia amb Ramon Prats, Marc Miralta i David Gómez i també coneix el seu actual mentor Michael League, líder, baixista i compositor d’Snarky Puppy, banda guardonada amb 5 Premis Grammy. Atret per la música d’arrel afro-americana, actualment Artur continua els seus estudis a la Berklee College of Music de Boston, gràcies a la beca Full-tuition Scholarship, otorgada per la mateixa universitat i que li cobreix els 4 anys d’estudis. Rep classes dels professors Neal Smith, John Roberts i Ian Froman.
Professionalment, ha col·laborat en diversos projectes i bandes d’àmbit estatal i internacional de diversos estils musicals, especialment de jazz, funk i pop. A nivell internacional, ha col·laborat amb diversos artistes nord-americans com el guitarrista Roosevelt Collier, la saxofonista Mindi Abair i el guitarrista Bernie Williams, actuant a diversos festivals internacionals com el Campania Blues Festival (Italy), Narcao Blues Festival (Italy), Parc Mansfeld Fest (Luxembourg) or Visa For Music Festival (Morocco). A nivell estatal, ha pogut actuar com a sideman de diverses bandes en festivals com Primavera Sound o el Festival Cruïlla, a més d’actuar en clubs de renom com Jamboree i Luz de Gas a Barcelona o el Museo Reina Sofía de Madrid.
Artur és co-fundador i co-líder del projecte KIW, un trio d’e-jazz format a Cromàtic, l’acadèmia del saxofonista Llibert Fortuny, amb qui han col·laborat en més d’una ocasió. Després de treure el seu primer treball "It’s not about me", editat per Say it Loud, els tres membres continuen els seus estudis i la seva carrera als EEUU.
artista convidada a l'entrevista musical i Jam de dilluns 15
CARME CANELA
BIO
Nascuda a Barcelona, Carme Canela és una de les veus més reconegudes dins el panorama del Jazz del nostre país.
La seva experiència musical abasta col·laboracions amb músics de l'àmbit jazzístic internacional i espanyol com: Guillermo Klein, Dave Douglas, Bruce Barth, Kurt Rosenwinkel, Ben Monder, Agustí Fernández, Robert Ashley, Bernardo Sassetti, Lluís Vidal, Joan Albert Amargós, Jorge Rossy, Perico Sambeat, Joan Monné, Jordi Matas, David
Mengual, Gorka Benítez, Horacio Fumero, Jordi Bonell i Carles Benavent.
Ha col·laborat amb diverses formacions entre les quals destaquen: Guillermo Klein y Los Guachos, L'Orquestra Nacional de Cambra d'Andorra, L'Orquestra de Cambra del Teatre Lliure, l'Albert Guinovart Ensemble, La Cobla Sant Jordi-Ciutat de Barcelona, La Big Band del Taller de Músics i la Big Band
Jazz de Terrassa. Ha fet concerts i gires per diversos països com Italia, Portugal, Alemania, Marroc, Israel, França, Argentina i Uruguay.
Ha cantat als prestigiosos "The Village Vanguard" de Nova York amb Guillermo Klein y los Guachos i al Zankell Hall del Carnegie Hall de Nova York com a artista convidada de Laura Simó. Ha participat en més de 40 cds dels millors músics de jazz nacional i internacional.
Premiada com a millor solista de L'any per L'Associació de Músics de Catalunya en nombroses ocasions, (1993,1995,1998, 2000, 2001, 2002 i 2003). Premi "Disc Català de l'Any 1997" que atorga Ràdio 4 (Ràdio Nacional de España) per "Introducing Carme Canela & Trio. Premi "Disc de l'any "atorgat per "L'Associació de Músics de Jazz de Catalunya pel disc "Cravo e Canela" (2000). Premi "ARC" en l'apartat de Jazz i Noves Tendències (2004). Premi JAÇ a la Millor Nova Proposta pel CD "Carme Canela canta Jordi Matas" atorgat per la Revista Enderrock (2011). Premi de L'Associació de Músics de Jazz de Catalunya per la trajectòria 2023.
Actualment, és professora de Cant Modern i Jazz a L'ESMUC (Escola Superior de Música de Catalunya) i al Conservatori del Liceu.
artista convidat a l'entrevista musical i Jam de dilluns 15
JOAN MONNÉ
BIO
Inicia els seus estudis a l’escola municipal de Molins de Rei per traslladar-se després al Conservatori Superior de Barcelona. Ben aviat compagina els estudis clàssics amb el jazz, primer a l’escola Zeleste i després al Taller de Músics, on completa el programa d’estudis i té l’oportunitat de rebre classes de pianistes com Tete Montoliu, Brad Mehldau o Mulgrew Miller. Més endavat obté la titulació de Grau Superior de l'ESMUC.
Ha tocat amb solistes de la talla de Benny Golson (amb qui ha gravat el disc "European Tour 2019), James Moody, Jesse Davis, Ralph Moore, Dick Oatts, Scott Hamilton o Peter Bernstein i amb alguns dels més important músics de l’escena jazzística del país. Ha liderat els seus propis projectes, i ha escrit composicions i arranjaments per a formacions com la Big band del Taller de Músics, la Sant Andreu Jazz Band o l'Esmuc Jazz Project. Ha gravat més de 70 discos, ja sigui com a intèrpret o com a compositor/arranjador, entre els quals es podrien destacar Son Song, Mireia i Standards (Joan Monné Trio), Nou (Joan Monné Nou Nonet), New bottles, old wine (Joan Monné Quartet), Introducing, Iris, Granito de Sal i Ballads (Carme Canela), Voces (Perico Sambeat Big Band) o European Tour 2019 (Benny Golson).
artista convidat a l'entrevista musical i Jam de dIMARTS 16
AGUSTÍ FERNÁNDEZ
BIO
Agustí Fernández (Palma de Mallorca, 1954), amb una carrera perfectament consolidada i una merescuda reputació internacional, és un dels músics catalans de major projecció internacional i una referència mundial en el món de la música improvisada. Fernández ha treballat amb grans músics de l’improvisació lliure com Peter Kowald, Derek Bailey, Laurence D «Butch» Morris, Evan Parker, Barry Guy, Mats Gustafsson, Joel Ryan,Joe Morris, Nate Wooley i Peter Evans entre molts d’altres. Actualment és membre de la Blue Shroud Band i de la London Improvisers Orchestra. També ha format part del Mats Gustafsson NU Ensemble i de la Barry Guy New Orchestra. Fins a la data actual té publicats més de 150 CDs.
Ha treballat també amb el reconegut compositor de musica contemporània Héctor Parra, qui va composar en estreta col•laboració amb el pianista el solo per a piano expandit FREC, estrenat el 2013 al Huddersfield Contemporary Music Festival. Aquest concert va comptar amb la col.laboració del videoartista Lucas Caraba. Ha dirigit diversos ensembles de música improvisada com Ad Libitum Ensemble (Varsovia), Free Art Ensemble (Barcelona), Ansambl Studio 6 (Lujbljana), Orquesta FOCO (Madrid), Entenguerengue (Jérez de la Frontera), Impromptu Ensemble (València), etc.
Al llarg de la seva vida professional, Fernández ha rebut diversos reconeixements, i així el seu solo de piano “Mutza” presentat a Nova York el 2007 fou distingit per la revista novaiorquesa AllAboutJazz com un dels 10 millors concerts de l’any. El CD “Un llamp que no s’acaba mai” a PSI (Agustí Fernández, John Edwards i Mark Sanders) fou distingit per AllAboutJazz com un dels 10 millors CDs de l’any 2009; el CD “Aurora” a Maya Recordings (Agustí Fernández, Barry Guy y Ramón López) fou escollit per la revista Cuadernos de Jazz com a millor disc de l’any 2007, com el quart millor disc de la historia del jazz catalá per la revista Jaç i fou Disc d’émoi (febrer 2007) per la revista francesa Jazz Magazine. El 2012 va ser finalista del “BMW Welt Jazz Award” de Munich amb el trio “Aurora”.
L’any 2000 va rebre el “Premi Altaveu” del Festival Altaveu Sant Boi de Llobregat i el 2001 el premi “FAD – Sebastià Guasch” juntament amb Andrés Corchero pel seu espectacle “A modo de Esperanza”.
artista convidaDA a l'entrevista musical i Jam de dimarts 16
SÒNIA SÁNCHEZ
BIO
Balladora des del flamenc, la improvisació lliure i la dansa japonesa body weather.
S'inclina pels laboratoris de so improvisat a través del cos. Els fonaments dels seus treballs estan a l'arrel flamenca del so en l'espai, el cos que sona al moviment i a l'espai ballat. Va començar les seves investigacions entre l'actitud del ritme flamenc i la velocitat orgànica del body weather l'any 2001. El 2004 s'afegeix al seu camí empíric la música lliure i des de llavors es dedica cada dia a explorar tots aquests mons, horitzons. El 2014 crea la peça "Le Ça", coproduïda per Mercat de les Flors de Barcelona i Reencontres chorégraphiques de la Seine - Saint Denis, girant també amb peces com "El plec", "SAI el somni de la papallona", "Rincones y claros de bosques"," La Mirada 3.0 " entre dáltres.
A l'any 1992 va ballar al Teatre del Liceu , dirigida per Cristina Hoyos i Núria Espert a l'òpera Carmen de Bisset.A l'any 1997 Premi Puig-Porret amb l'espectacle Da carisma. A participat a enregistrament de cinema i música com Arts Heist , dirigida per Bryan Goeres o Lola vende cá, dirigida per Llorenç Soler.
Actualment, el seu ball ha compartit escenari amb Agustí Fernández, Nuno Rebelo, Joan Saura, Johannes Nästesjö, Albert Cirera, Míriam Fèlix, , Núria Andorrà, Ivo Sans, Joëlle Léandre, Ramon Prats, Iván González, Mats Gustafsson, Peter Evans entre otrxs. Ha ballat museus com MACBA Barcelona, IVAM València, MUCEM Marsella,... amb la peça "20 Dancers for the XX Century" de la companyia de Boris Charmatz. "Standing and Sitting" d'Ivo Sans Fundació Miro i "Dancing Museums" de Quim Bigues per al Mercat de les Flors i la Fundació Miró. L'any 2014 amb la peça Le Ça al Museu d'art contemporani de Chicago. Imparteix tallers a la Universitat de Belles Arts al màster d'Art Sonor a l'ESMUC de Barcelona. I ha impartit màsterclass, workshop a diverses ciutats del món com Mèxic DF, Seül, Chicago i Stockholm, entre altres. Continua treballant des de les terres del Montseny amb ganes de continuar transmetent allò que va descobrint, a cada nou pas
Pianista i artista convidat a la Masterclass i Jam de dimecres 17
SHAI MAESTRO
BIO
Shai Maestro (1987) és un dels pianistes més talentosos de la seva generació. Des del seu debut amb el seu propi trio el 2011, Shai ha modelat una identitat personal forta i única i ha retratat una fluïdesa musical increïble, convertint-lo a ell i a la seva banda en un dels grups més potents i harmoniosos del món musical actual.
Amb els seus dos últims àlbums al reconegut segell ECM, produïts per Manfred Eicher, Shai Maestro va passar a formar part instantàniament de la línia de famosos pianistes de jazz que han definit el segell: Keith Jarrett, Paul Bley i Chick Corea. Amb una forma pura d'improvisació, interacció alegre, emoció i energia, Shai i el seu quartet actual juguen amb tot tipus d'influències, que s'ajunten en concerts i enregistraments inspiradors i únics en evolució. Cinematogràfic, desafiant però accessible i reconeixible en totes les emocions, l'àlbum més recent de Shai, Human (ECM), va ser escrit i gravat en gran part durant la pandèmia de la Covid-19 i es va publicar el 2021. En aquest àlbum, Maestro presenta un quartet que porta la música a un nou nivell una altra vegada. El quartet compta amb Ofri Nehemya a la bateria, el baixista peruà Jorge Roeder i el trompetista nord-americà Philip Dizack.
Shai Maestro va començar a tocar el piano clàssic als cinc anys i després d'escoltar Keith Jarret i Oscar Peterson als vuit anys, la música d'improvisació i sobretot el jazz, es va convertir en un focus principal en el seu estil. Va rebutjar ofertes de prestigioses escoles de música nord-americanes i als dinou anys es va unir a la banda del contrabaixista Avishai Cohen, on va coescriure el famós àlbum Gently Disturbed. Durant cinc anys va celebrar l'èxit als festivals i locals més coneguts amb Cohen i el bateria Mark Guiliana. Shai es va traslladar a Brooklyn, Nova York, on va formar el seu propi trio el 2011 i va gravar sis àlbums, que van marcar la seva presència com a veu i artista únics en el món de la música actual.
Combinant extenses gires per tot el món, Shai va signar amb Sony per a l'edició mundial i va començar a expandir la seva creativitat artística i la seva paleta: partint música per a pel·lícules, escrivint i organitzant la seva música per a grans orquestres, produint (a.e. l'àlbum Fast Moving Century de Gilad Hekselman) i escrivint per a famosos artistes pop i electrònica contemporanis. Destaquen la invitació a interpretar un programa per encàrrec amb la mundialment famosa Orquestra Filharmònica de Tòquio (dirigida per Keitaro Harada) al Teatre Metropolitano de Tòquio. L'estiu de 2022 Shai va presentar la seva nova obra orquestral a gran escala: "Alice" escrita per a l'Orquestra nacional de Câmara Portuguesa i el seu quartet, dirigit per Pedro Carneiro.
Grup convidat al Concert/Jam de Dijous 18
YADIRA FERRER
BIO
Nascuda a la localitat de Holguín, Cuba. Cantant, pianista i compositora, va començar a estudiar música als 9 anys. Després de graduar-se com a directora de cors al Conservatori de
Holguín, va estudiar cant clàssic i contemporani a l'Institut Superior de Art de l' Havana.
Als vint anys es trasllada a la ciutat de Barcelona, on va acabar els seus estudis a l'Escola Superior de Música de Catalunya. Yadira Ferrer forma part d'aquesta nova generació de veus prodigioses que ha format l'illa de Cuba. La seva formació clàssica, conjugada amb la forta influència sonera, transmet en els seus directes una bellíssima i genuïna proposta musical.
Al llarg de la seva carrera ha participat en innombrables festivals de músicaclàssica, salsa i world music a tot Europa. Després de col·laborar en diversos projectes discogràfics, 2017 va presentar per primera vegada el seu projecte personal en el qual ens convida a un passeig per les arrels, el llegat i el futur de la música cubana, tenint en tot moment molt present el pols africà i la dolçor i arravatament de les músiques de la seva terra. Actualment es troba gravant el seu primer treball discogràfic en solitari.
PD convidat a la after-jam de dijous 18
RODRIGO LAVIÑA
BIO
Rodrigo Laviña és un veterà del hip hop català amb un gran recorregut a l'escena, ha format part de grups com Pirat’s Sound Sistema i At Versaris en els quals va accedir al llenguatge del reggae i el rap al català. Després de sis anys de silenci presenta una nova discoteca sota el paraguas col·lectiu Extraño Weys.
El març de 2021 va presentar Rodrigo Laviña i el seu combo (Say It Loud Records 2021), un disc dens i treballat al milímetre, que viatjava a través del vinilo i les caixes de ritmes amb textures com la psicodèlia sesentera, l'homenaje al pop català. -yé o la música brasileña.
Aquest any presenta un director exquisit liderat per Rodrigo Laviña i acompanyat per potents músics del panorama jazzístic català.